Portefeuillehouder (bestuurlijk opdrachtgever)
Mieke van Ginkel

Tijd (indicator)

G

Kwaliteit (indicator)

O

Kwaliteit (toelichting)

Omdat er meer vraag is naar hulp, de vraag complexer is én er minder mensen zijn om de zorg te verlenen lopen de doorlooptijden en de wachttijden op. Als het ons lukt om de processen efficiënter te laten verlopen kunnen we daarmee kosten besparen en wachtlijsten voorkomen. Door direct ook welzijn te betrekken bij een hulpvraag verwachten we zwaardere hulp te beperken en daarmee een positief effect op de wachtlijsten (zie speerpunt 7.1.1.e). Op dit moment zien we dat we de wachttijden bij de toegang van het wijkteam goed kunnen beheersen. Voor de preventie en ondersteuning fluctueren de wachttijden. 

Voor de wachttijden bij de gespecialiseerde jeugdhulp zijn we afhankelijk van de GRJR. Zij monitoren de wachttijden bij de verschillende soorten jeugdhulp.

Geld (indicator)

O