-
Blz. 1
Programmabegroting 2020 en meerjarenraming 2021- 2023
-
Blz. 2
Begroting 2020
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
Voorwoord
-
Blz. 5
Voorwoord
-
Blz. 6
Algemeen
-
Blz. 7
Agenda van de Samenleving 2020-2021
-
Blz. 8
Inleiding
-
Blz. 9
Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 10
Dienstverlening en Communicatie
-
Blz. 11
Huis van Albrandswaard
-
Blz. 12
Omgevingsvisie/Omgevingswet
-
Blz. 13
Wonen
-
Blz. 14
Economisch beleid en ontwikkelingen
-
Blz. 15
Duurzaamheidsagenda en Energietransitie
-
Blz. 16
Openbare Ruimte
-
Blz. 17
Samenwerking in het buitengebied
-
Blz. 18
Ontwikkelingen Natuur- en Recreatieschap IJsselmonde (NRIJ)
-
Blz. 19
Wijkregie
-
Blz. 20
Kunst, Cultuur & Evenementen
-
Blz. 21
Maatschappelijk vastgoed
-
Blz. 22
Financien
-
Blz. 23
Educatie
-
Blz. 24
Sport
-
Blz. 25
Sociaal domein
-
Blz. 26
Hoofdlijnen financiële gevolgen
-
Blz. 27
Hoofdlijnen financiele gevolgen
-
Blz. 28
Toelichtingen verschillen Begroting en Voorjaarsnota
-
Blz. 29
Nieuw beleid
-
Blz. 30
Dekkingsplan
-
Blz. 31
Provinciaal toezicht
-
Blz. 32
Leeswijzer
-
Blz. 33
Planning & Control cyclus
-
Blz. 34
Indeling van de begroting
-
Blz. 35
Opbouw van deze begroting
-
Blz. 36
Begroting in één oogopslag
-
Blz. 37
Baten per programma
-
Blz. 38
Waar komt het geld vandaan?
-
Blz. 39
Lasten per programma
-
Blz. 40
Waar gaat het geld naar toe?
-
Blz. 41
Programma 1 - Openbare Orde en Veiligheid & Algemeen Bestuur
-
Blz. 42
1.1 Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 43
Missie
-
Blz. 44
Doelstellingen
-
Blz. 45
1.1.1 Integraal Veiligheidsbeleid
-
Blz. 46
20. 1.1.1a Uitvoering geven aan de Wet verplichte GGZ per 1 januari 2020.
-
Blz. 47
1.1.2 Inbraken & diefstallen
-
Blz. 48
20. 1.1.2a Inzetten op hotspots middels particuliere beveiliging, acties in de wijk, betrekken van inwoners(groepen) en integraal werken met veiligheidspartners
-
Blz. 49
1.1.3 Alcohol & drugs
-
Blz. 50
20. 1.1.3a Bewustwording creëren over de gevaren van (overmatig) alcohol- & drugsgebruik.
-
Blz. 51
1.1.4 (Veiligheids)participatie
-
Blz. 52
20. 1.1.4a Optimaliseren van de samenwerking tussen politie, boa’s (bijv. leerwerktrajecten/stages), jongerenwerk, buurt bestuurt comités en buurtpreventieteams.
-
Blz. 53
20. 1.1.4b Stimuleren van initiatieven en het gebruik van communicatiemiddelen om (vroeg)signalering en preventie in de wijken te vergroten.
-
Blz. 54
1.2 Algemeen bestuur
-
Blz. 55
Doelstellingen
-
Blz. 56
1.2.1 Dienstverlening
-
Blz. 57
20. 1.2.1a Besluiten nemen over alternatief voor baliemeting.
-
Blz. 58
1.2.2 Communicatie
-
Blz. 59
20. 1.2.2b De kernwaarden betrokken, benaderbaar en menselijke maat in de praktijk brengen in de contacten met inwoner.
-
Blz. 60
Missie
-
Blz. 61
Kerngegevens
-
Blz. 62
Wat mag het kosten?
-
Blz. 63
Beleidsindicatoren
-
Blz. 64
Programma 2 - Ruimtelijke ordening, Wonen & Economie
-
Blz. 65
Inleiding
-
Blz. 66
Inleiding
-
Blz. 67
Missie
-
Blz. 68
2.1 Ruimtelijke ordening
-
Blz. 69
Doelstellingen
-
Blz. 70
2.1.1 Omgevingswet (Ruimtelijk + Sociaal)
-
Blz. 71
20. 2.1.1a Proces voor het afgeven van een Omgevingsvergunning zo inrichten dat aan de minimale vereisten m.b.t. afhandelingstermijn en participatie wordt voldaan op 1 januari 2021 (inwerkingtreding Omgevingswet).
-
Blz. 72
2.1.2 Visie op de Rand van Rhoon.
-
Blz. 73
20. 2.1.2a Op basis van de in de Omgevingsvisie gemaakte keuzes op het gebied van wonen, recreatie, sport, landschap en economie praktische scenario's uitwerken voor de Rand van Rhoon.
-
Blz. 74
2.1.3 Buijtenland van Rhoon.
-
Blz. 75
20. 2.1.3a Start voorbereiden van een omgevingsplan Buijtenland op basis van het streefbeeld.
-
Blz. 76
20. 2.1.3b Brede bestuurlijke inzet op noodzakelijke aanpassing Rijks- en Provinciebeleid (met name Besluit kwaliteit leefomgeving (Bkl)) om een omgevingsplan conform het Streefbeeld mogelijk te maken.
-
Blz. 77
20. 2.1.3c Intensiveren afstemming gemeente (inclusief gemeenteraad) met gebiedscoöperatie en provincie op de uitvoeringsfasen van het Streefbeeld.
-
Blz. 78
20. 2.1.3d Planvorming voor het gebied Poort van Buijtenland (zogeheten Binnenland) volgens de bestuursovereenkomst hierover met de Provincie en het Streefbeeld van de gebiedscoöperatie.
-
Blz. 79
20. 2.1.3e Initiatieven Buijtenland die (nog) niet passen binnen de geldende kaders beoordelen op toekomstige haalbaarheid en gezamenlijk met initiatiefnemer het vervolgproces afstemmen.
-
Blz. 80
2.2 Wonen.
-
Blz. 81
Doelstellingen
-
Blz. 82
2.2.1 Wonen
-
Blz. 83
20. 2.2.1a Nieuwe woningbouwinitiatieven (sociaal én markt) relateren aan het woningmarktprogramma. Met de instrumentaria van bestemmingsplan en gronduitgifte sturen op de plaatselijke behoefte aan woningen.
-
Blz. 84
20. 2.2.1b Onderzoek uitvoeren naar de mogelijkheden van een wijk, waarin partijen op het gebied van wonen, welzijn en zorg samen met de gemeente langer thuis wonen faciliteren.
-
Blz. 85
20. 2.2.1c Evaluatie verordening Woonruimtebemiddeling regio Rotterdam en monitoring regionale woningmarktafspraken.
-
Blz. 86
20. 2.2.1d Initiatieven, gericht op combinaties van wonen en zorg, binnen de gewenste typologie en ruimtelijke kaders faciliteren.
-
Blz. 87
2.3 Economie
-
Blz. 88
Doelstellingen
-
Blz. 89
2.3.1 Economie en bedrijvigheid
-
Blz. 90
Wat mag het kosten?
-
Blz. 91
Beleidsindicatoren
-
Blz. 92
Programma 3 - Buitenruimte
-
Blz. 93
Inleiding
-
Blz. 94
Inleiding
-
Blz. 95
Missie
-
Blz. 96
3.1 Buitenruimte
-
Blz. 97
Doelstellingen
-
Blz. 98
3.1.1 Duurzaamheid en milieu
-
Blz. 99
20. 3.1.1a Doorvertalen van maatregelen en acties uit de Regionale Energie Strategie (in BAR-verband) en opstellen en ten uitvoer brengen van een uitvoeringsagenda voor Albrandswaard.
-
Blz. 100
3.1.2 Openbare ruimte
-
Blz. 101
20. 3.1.2a Verhogen verkeersveiligheid, uitvoeren acties maatregelenplan.
-
Blz. 102
20. 3.1.2b Realisatie inrichtingsplan Park Rhoon.
-
Blz. 103
20. 3.1.2c Effectiever afval scheiden, uitvoering geven aan afvalbeleidsplan.
-
Blz. 104
20. 3.1.2d Verkeer, onderzoek naar parkeerproblemen nabij centra en verbeteren veiligheid Stationsstraat.
-
Blz. 105
20. 3.1.2e Kwaliteit verhogen groenonderhoud, bewoners actief benaderen voor onderhoud groen.
-
Blz. 106
20. 3.1.2f Beleid opstellen begraafplaatsen en kostendekkendheid onderzoeken.
-
Blz. 107
20. 3.1.2g Ecologisch beheer vergroten: Opstellen visie en uitvoering hieraan geven.
-
Blz. 108
3.1.3 Wijkregie
-
Blz. 109
20. 3.1.3a Faciliteren en stimuleren van burgerinitiatieven t.b.v. de verbetering leefbaarheid, bijvoorbeeld zelfbeheer groen, opruimen zwerfafval, sociale cohesie, veiligheid.
-
Blz. 110
20. 3.1.3b Verder ontwikkelen van online burgerparticipatie door gebruik te gaan maken van best-practise tools en vernieuwing.
-
Blz. 111
20. 3.1.3c Bevorderen van de samenwerking tussen organisaties (wijkregie).
-
Blz. 112
20. 3.1.3d Landelijke thema's koppelen aan lokale initiatieven (wijkregie).
-
Blz. 113
3.2 Kunst & Cultuur
-
Blz. 114
Doelstellingen
-
Blz. 115
3.2.1 Kunst, Cultuur & Evenementen
-
Blz. 116
20. 3.2.1a Deelnemen aan regionale overleggen over cultuur, cultureel erfgoed en landschap (zowel bestuurlijk als ambtelijk).
-
Blz. 117
20. 3.2.1b Faciliteren realisatie landmark kasteel Valckesteijn en afspraken maken over het beheer en onderhoud.
-
Blz. 118
20. 3.2.1c Promoten cultuuruitingen in de gemeente.
-
Blz. 119
20. 3.2.1d Uitvoering geven aan het evenementenbeleid met focus op de geformuleerde visie en ambities.
-
Blz. 120
3.3 Maatschappelijk vastgoed
-
Blz. 121
Doelstellingen
-
Blz. 122
3.3.1 Maatschappelijk vastgoed
-
Blz. 123
20. 3.3.1a Ontwikkelen Strategische Visie Maatschappelijk Vastgoed.
-
Blz. 124
20. 3.3.1b Integraal Accommodatieplan opstellen (binnen de kaders van de Strategische Visie Maatschappelijk Vastgoed).
-
Blz. 125
Beleidsindicatoren
-
Blz. 126
Wat mag het kosten?
-
Blz. 127
Programma 4 - Financien
-
Blz. 128
Inleiding
-
Blz. 129
4.1 Financien
-
Blz. 130
Missie
-
Blz. 131
Doelstellingen
-
Blz. 132
4.1.1 Financieel beleid
-
Blz. 133
20. 4.1.1a Onze aandelen in het bedrijf Eneco verkopen.
-
Blz. 134
20. 4.1.1b Financiële verordeningen inzichtelijk maken, waar nodig actualiseren en bewustwording creëren binnen de organisatie.
-
Blz. 135
20. 4.1.1c Onderzoeken mogelijkheid vorming investeringsreserve (inclusief spelregels) ten gunste van de opgaven vanuit het 'verduurzamen' van onze maatschappij.
-
Blz. 136
4.1.2 Lokale lasten
-
Blz. 137
20. 4.1.2a Aanpassen rioolheffing n.a.v. nieuw gemeentelijk rioleringsplan (GRP). Het huidige GRP loopt tot eind 2020.
-
Blz. 138
4.1.3 Risicobeheersing
-
Blz. 139
20. 4.1.3a Voorbereiden 'In Control'-statement college in verband met wetswijziging ingaande 2021.
-
Blz. 140
20. 4.1.3b Verbetering van de integratie van de verbonden partijen in de P&C-cyclus.
-
Blz. 141
20. 4.1.3c Meerjaren-analyse risico's en investeringen in begroting opnemen.
-
Blz. 142
Wat mag het kosten
-
Blz. 143
Kerngegevens
-
Blz. 144
Programma 5 - Educatie
-
Blz. 145
Inleiding
-
Blz. 146
Inleiding
-
Blz. 147
Missie
-
Blz. 148
5.1 Educatie
-
Blz. 149
Doelstellingen
-
Blz. 150
5.1.1 Educatie
-
Blz. 151
20. 5.1.1a Visieontwikkeling vroegschoolse educatie en inzet onderwijsachterstanden.
-
Blz. 152
20. 5.1.1b Visie en ontwikkelagenda samenwerking wijkteam, school en zorgpartners.
-
Blz. 153
20. 5.1.1c Samen met onze partners ontwikkelen we een werkwijze waardoor kinderen niet meer thuiszitten of zo kort mogelijk (max. 3 maanden).
-
Blz. 154
Wat mag het kosten?
-
Blz. 155
Beleidsindicatoren
-
Blz. 156
Programma 6 - Sport
-
Blz. 157
Inleiding
-
Blz. 158
Inleiding
-
Blz. 159
Missie
-
Blz. 160
6.1 Sport
-
Blz. 161
Doelstellingen
-
Blz. 162
6.1.1 Sport
-
Blz. 163
20. 6.1.1a Het opstellen van een Verenigingsakkoord.
-
Blz. 164
20. 6.1.1b Uitvoeren Verenigingsakkoord.
-
Blz. 165
20. 6.1.1c Locatiekeuze sportpark De Omloop.
-
Blz. 166
Wat mag het kosten?
-
Blz. 167
Beleidsindicatoren
-
Blz. 168
Programma 7 - Sociaal Domein
-
Blz. 169
Inleiding
-
Blz. 170
Inleiding
-
Blz. 171
Missie
-
Blz. 172
7.1 Maatschappelijke ondersteuning
-
Blz. 173
Doelstellingen
-
Blz. 174
7.1.1 Maatschappelijke ondersteuning.
-
Blz. 175
20. 7.1.1a In samenwerking met onze professionele partners, familie, kennissen, buren etc. bieden wij inwoners in hun eigen omgeving ondersteuning in het kader van wonen, welzijn en zorg.
-
Blz. 176
7.2 Kwetsbare groepen
-
Blz. 177
Doelstellingen
-
Blz. 178
7.2.1 Kwetsbare groepen.
-
Blz. 179
20. 7.2.1b Nadat wij in 2019 de mogelijheid hebben verkend en zo mogelijk een tijdelijke voorziening hebben gerealiseerd, gaan we in overleg een definitieve plek realiseren voor een openbare 'huiskamer' in of nabij de kern Rhoon dorp.
-
Blz. 180
20. 7.2.1c Realiseren actieplan personen met verward gedrag, het mogelijk maken om verplichte zorg ambulant uit te voeren waarbij verplichte opname mogelijk blijft.
-
Blz. 181
20. 7.2.1d Samen met relevante partners uitvoeren van het stappenplan dementievriendelijke gemeenten.
-
Blz. 182
20. 7.2.1e Implementeren nieuwe verplichtingen Beschermd wonen en Maatschappelijke opvang.
-
Blz. 183
7.3 Participatiewet
-
Blz. 184
Doelstellingen
-
Blz. 185
7.3.1 Werk en inkomen, minima en schuldhulpverlening.
-
Blz. 186
20. 7.3.1a Optimaliseren samenwerking met Werkgevers Service Punt Rotterdam Rijnmond.
-
Blz. 187
7.4 Jeugdzorg
-
Blz. 188
Doelstellingen
-
Blz. 189
7.4.1 Jeugdzorg
-
Blz. 190
20. 7.4.1a Vormgeven aan de transformatieopgave door te investeren in vroeg-signalering vanuit en in samenwerking met maatschappelijke partners.
-
Blz. 191
20. 7.4.1b Opstellen meerjaren beleidskader Jeugd.
-
Blz. 192
20. 7.4.1c Preventieve en curatieve inzet op het vraagstuk (problematische) echtscheidingen.
-
Blz. 193
20. 7.4.1d Vaststellen Preventieagenda Jeugd, waarbij opvoedondersteuning een belangrijke rol speelt en nauw wordt samengewerkt met het primair onderwijs d.m.v. de schoolcontactpersoon.
-
Blz. 194
7.5 Zorg & Welzijn
-
Blz. 195
Doelstellingen
-
Blz. 196
7.5.1 Zorg & Welzijn
-
Blz. 197
20. 7.5.1a Ontwikkelen van een lokale preventieagenda vanuit vier ambities: bevorderen ontwikkelingskansen jeugd, gezonde levensstijl, maatschappelijke participatie en het beschermen van kwetsbare groepen.
-
Blz. 198
7.6 Wijkteams
-
Blz. 199
Doelstellingen
-
Blz. 200
7.6.1 Wijkteams
-
Blz. 201
20. 7.6.1a Optimaliseren van cliënt ondersteuning. Ondersteuning op maat voor cliënten die vanuit hun eigen netwerk onvoldoende ondersteund (kunnen) worden.
-
Blz. 202
Wat mag het kosten?
-
Blz. 203
Beleidsindicatoren
-
Blz. 204
Kerngegevens
-
Blz. 205
Niet in voorgaande programma's verantwoorde baten en lasten
-
Blz. 206
Inleiding
-
Blz. 207
Inleiding
-
Blz. 208
1. Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 209
Inleiding
-
Blz. 210
Wat mag het kosten?
-
Blz. 211
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 212
Lokale heffingen
-
Blz. 213
lokale heffingen tabel
-
Blz. 214
lokale heffingen tekst
-
Blz. 215
Algemene uitkering
-
Blz. 216
algemene uitkering tabel
-
Blz. 217
dividend
-
Blz. 218
dividend tabel
-
Blz. 219
dividend tekst
-
Blz. 220
saldo financieringsfunctie
-
Blz. 221
saldo financieringsfunctie tabel
-
Blz. 222
Beleidsindicatoren
-
Blz. 223
2. Overhead
-
Blz. 224
Inleiding
-
Blz. 225
Wat mag het kosten
-
Blz. 226
overhead tabel
-
Blz. 227
3. Vennootschapsbelasting (Vpb)
-
Blz. 228
Inleiding
-
Blz. 229
Wat mag het kosten?
-
Blz. 230
4. Onvoorzien
-
Blz. 231
Inleiding
-
Blz. 232
Wat mag het kosten?
-
Blz. 233
Moties
-
Blz. 234
Moties
-
Blz. 235
Moties *
-
Blz. 236
Actieplan Wonen in Albrandswaard (MOTIE)
-
Blz. 237
Huisvesting Buurtpreventie (MOTIE)
-
Blz. 238
Reduceren restafval en stimuleren van afvalscheiding in Albrandswaard (MOTIE)
-
Blz. 239
Uitwerken Variant met burgers 'van afval naar grondstof' (MOTIE)
-
Blz. 240
Veilig Verkeer Albrandswaard (MOTIE)
-
Blz. 241
Voorrang sociale woningen (MOTIE)
-
Blz. 242
We zien onze BOA's graag (MOTIE)
-
Blz. 243
Werk maken van sociale en betaalbare woningbouw (MOTIE)
-
Blz. 244
Woningbouw: anticiperen of reageren? (MOTIE)
-
Blz. 245
Aandacht voor preventie binnen het sociaal domein (MOTIE)
-
Blz. 246
Bijdragen aan betaalbaar wonen (MOTIE)
-
Blz. 247
Cittaslow keurmerk (MOTIE)
-
Blz. 248
CO2 neutrale maatregel (MOTIE)
-
Blz. 249
Duurzaamheid begint bij jezelf (MOTIE)
-
Blz. 250
MOTIE - Meeropbrengst wijziging bestemmingsplan Essendael
-
Blz. 251
Onderdak zoeken voor bewegingsonderwijs (MOTIE)
-
Blz. 252
Onderzoek vraagwijzer en KCC (MOTIE)
-
Blz. 253
Rotterdam compenseert (MOTIE)
-
Blz. 254
Stimuleren biodiversiteit (MOTIE)
-
Blz. 255
Streefbeeld Buijtenland van Rhoon (MOTIE)
-
Blz. 256
MOTIE - Verkeersveiligheid voor voetgangers op de Achterweg
-
Blz. 257
Verstandig besturen (MOTIE)
-
Blz. 258
Vreemd aan de orde van de dag - Acres (MOTIE)
-
Blz. 259
Paragrafen
-
Blz. 260
Paragraaf 1 - Lokale heffingen
-
Blz. 261
Inleiding
-
Blz. 262
Algemene uitgangspunten lokale heffingen
-
Blz. 263
Woonlasten en tarieven belastingen en heffingen
-
Blz. 264
Algemene (beleids)ontwikkelingen
-
Blz. 265
Overzicht geraamde belastingen en heffingen
-
Blz. 266
Tarieven 2020
-
Blz. 267
Afvalstoffenheffing
-
Blz. 268
afvalstoffenheffing tabel
-
Blz. 269
afvalstoffenheffing tarieven
-
Blz. 270
afvalstoffenheffing tekst
-
Blz. 271
rioolheffing
-
Blz. 272
rioolheffing tabel
-
Blz. 273
rioolheffing tekst
-
Blz. 274
rioolheffing tarieven
-
Blz. 275
lijkbezorgingsrechten
-
Blz. 276
lijkbezorgensrechten tabel
-
Blz. 277
lijkbezorgingsrechten tarieven
-
Blz. 278
tarieven overige gemeentelijke heffingen
-
Blz. 279
leges publiekszaken tabel
-
Blz. 280
leges omgevingsvergunning tekst
-
Blz. 281
leges omgevingsvergunning tabel
-
Blz. 282
Gemeentelijk kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 283
Overzicht belastingdruk
-
Blz. 284
Albrandswaard ten opzichte van buurgemeenten
-
Blz. 285
Paragraaf 2 - Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 286
Aanleiding en achtergrond
-
Blz. 287
Risicoprofiel concern Albrandswaard
-
Blz. 288
Actuele ontwikkelingen
-
Blz. 289
overzicht naris
-
Blz. 290
Risicoprofiel grondbedrijf
-
Blz. 291
risicoprofiel samenwerkingsverbanden
-
Blz. 292
samenwerkingsverbanden tekst
-
Blz. 293
Beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 294
Relatie benodigde en beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 295
Risicokaart
-
Blz. 296
Kengetallen
-
Blz. 297
Conclusie over huidig risicoprofiel
-
Blz. 298
Paragraaf 3 - Financiering
-
Blz. 299
Inleiding
-
Blz. 300
Wettelijke kaders en treasurystatuut
-
Blz. 301
Rentevisie en rentebeleid
-
Blz. 302
Renterisicobeheer
-
Blz. 303
kasgeldlimiet
-
Blz. 304
kasgeldlimiet tabel
-
Blz. 305
De financieringsbehoefte en EMU-saldo
-
Blz. 306
leningenportefeuille
-
Blz. 307
leningenportefeuille tabel
-
Blz. 308
emu saldo
-
Blz. 309
emusaldo tabel
-
Blz. 310
Uitzettingen
-
Blz. 311
Renteomslag
-
Blz. 312
Garantstelling
-
Blz. 313
Relatiebeheer
-
Blz. 314
Paragraaf 4 - Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 315
Inleiding
-
Blz. 316
Aanwezige kapitaalgoederen
-
Blz. 317
Zorg voor de openbare ruimte
-
Blz. 318
Wegen
-
Blz. 319
Straatreiniging
-
Blz. 320
Openbare verlichting
-
Blz. 321
Verkeer- en straatnaamborden
-
Blz. 322
Riolering
-
Blz. 323
Groen en bomen
-
Blz. 324
Waterwegen en baggeren
-
Blz. 325
Civiele kunstwerken
-
Blz. 326
Spelen
-
Blz. 327
Gebouwen
-
Blz. 328
Budgetten en kredieten onderhoud/vervanging kapitaalgoederen
-
Blz. 329
Relevante reserves
-
Blz. 330
Kerngegevens
-
Blz. 331
Paragraaf 5 - Bedrijfsvoering
-
Blz. 332
Inleiding
-
Blz. 333
Ontwikkelagenda
-
Blz. 334
Personeel
-
Blz. 335
Wenkend perspectief
-
Blz. 336
Uurtarieven personeel
-
Blz. 337
Paragraaf 6 - Verbonden partijen
-
Blz. 338
Algemeen
-
Blz. 339
MRDH
-
Blz. 340
SVHW
-
Blz. 341
GGD
-
Blz. 342
Jeugdhulp Rijnmond
-
Blz. 343
Natuur en recreatiegebied IJsselmonde
-
Blz. 344
BAR-organisatie
-
Blz. 345
Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond
-
Blz. 346
DCMR
-
Blz. 347
Ess4endael beheer B.V.
-
Blz. 348
GEM Essendael C.V.
-
Blz. 349
Eneceo groep N.V.
-
Blz. 350
BNG
-
Blz. 351
Stedin groep
-
Blz. 352
NV BAR Afvalbeheer
-
Blz. 353
Evides
-
Blz. 354
Landschapstafel IJsselmonde
-
Blz. 355
Centrum Jeugd & Gezin Rijnmond
-
Blz. 356
VNG
-
Blz. 357
Stichting Distripark
-
Blz. 358
Paragraaf 7 - Grondbeleid
-
Blz. 359
Inleiding
-
Blz. 360
Grondbeleid
-
Blz. 361
Actuele prognose
-
Blz. 362
Reserve en risico's
-
Blz. 363
Financiele begroting
-
Blz. 364
Financiele samenvatting
-
Blz. 365
Inleiding
-
Blz. 366
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 367
Inleiding
-
Blz. 368
Toelichting
-
Blz. 369
Beoogde structurele toevoegingen en onttrekkingen reserves
-
Blz. 370
Uitgangspunten meerjarenraming
-
Blz. 371
Uitgangspuntn meerjarenraming
-
Blz. 372
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 373
Exploitatie
-
Blz. 374
Programma 1 Openbare orde & Veiligheid & Algemeen bestuur
-
Blz. 375
investeringen programma 1
-
Blz. 376
Programma 2 Ruimtelijke ordening, Wonen & Economie
-
Blz. 377
Programma 3 Buitenruimte
-
Blz. 378
investeringen programma 3
-
Blz. 379
Programma 4 Financiën
-
Blz. 380
Programma 5 Educatie
-
Blz. 381
Programma 6 Sport
-
Blz. 382
investeringen programma 6
-
Blz. 383
Programma 7 Sociaal Domein
-
Blz. 384
Niet in voorgaande programma's verantwoorde baten en lasten
-
Blz. 385
Nieuw beleid
-
Blz. 386
Meerjaren balans
-
Blz. 387
Meerjarenbalans activa
-
Blz. 388
Meerjarenbalans passiva
-
Blz. 389
EMU Saldo
-
Blz. 390
EMU saldo
-
Blz. 391
Bijlagen
-
Blz. 392
Bijlage 1 - Investeringen met economisch en maatschappelijk nut
-
Blz. 393
Investeringen met economisch en maatschappelijk nut
-
Blz. 394
Bijlage 2 - Staat van langlopende geldleningen
-
Blz. 395
Staat van langlopende geldleningen
-
Blz. 396
Bijlage 3 - Reserves en voorzieningen
-
Blz. 397
Reserves
-
Blz. 398
Voorzieningen
-
Blz. 399
Bijlage 4 - Subsidieplafond 2020
-
Blz. 400
Subsidieplafond 2020
-
Blz. 401
Bijlage 5 - Taakvelden
-
Blz. 402
Taakvelden
-
Blz. 403
Bijlage 6 - Vertrekpunt concept begroting 2020-2023
-
Blz. 404
Vertrekpunt concept begroting 2020-2023
-
Activiteiten
-
Overzicht
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap