-
Blz. 1
Jaarstukken 2022
-
Blz. 2
Jaarstukken 2022
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
1. Algemeen
-
Blz. 5
Voorwoord
-
Blz. 6
Voorwoord
-
Blz. 7
Belangrijkste resultaten 2022
-
Blz. 8
Belangrijkste resultaten 2022
-
Blz. 9
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 10
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 11
Hoofdlijnen financieel resultaat
-
Blz. 12
Financieel resultaat 2022
-
Blz. 13
Financiële ontwikkelingen en voorstel resultaatbestemming 2022
-
Blz. 14
Budgettair resultaat
-
Blz. 15
Werkelijk resultaat
-
Blz. 16
Voorstellen resultaatbestemming 2022
-
Blz. 17
2. Rekening in één oogopslag
-
Blz. 18
3. Programmaverantwoording
-
Blz. 19
Programma 1 - Openbare Orde en Veiligheid & Algemeen Bestuur
-
Blz. 20
Missie Programma 1
-
Blz. 21
Missie
-
Blz. 22
Kerngegevens voor gemeenteraadsverkiezingen maart 2022
-
Blz. 23
Kerngegevens na gemeenteraadsverkiezingen maart 2022
-
Blz. 24
1.1 Openbare Orde en Veiligheid
-
Blz. 25
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 26
1.1.1 Integraal Veiligheidsbeleid.
-
Blz. 27
22. 1.1.1b Samen met onze partners, ondernemers en inwoners uitvoering geven aan het Actieplan Veilig 2022.
-
Blz. 28
1.1.2 Jeugdoverlast.
-
Blz. 29
22. 1.1.2a Samen met onze partners (waaronder politie, boa's, openbaar ministerie, jongerenwerk, zorg en hulpverlening) gaan we overlast en criminaliteit in de gemeente tegen.
-
Blz. 30
1.1.3 Woninginbraken, voertuigcriminaliteit & fietsendiefstal.
-
Blz. 31
22. 1.1.3a Met preventieve acties inwoners en ondernemers informeren over het voorkomen van inbraken en diefstallen.
-
Blz. 32
22. 1.1.3b Samen met de politie inzetten op de hotspots in de gemeente.
-
Blz. 33
22. 1.1.3c Het verbeteren van de veiligheid rond de metrostations en fietsenstallingen.
-
Blz. 34
1.1.4 Veiligheid en veiligheidsgevoel omwonenden GGZ klinieken Poortugaal.
-
Blz. 35
22. 1.1.4a We werken samen met Antes, Fivoor, politie en omwonenden om periodiek de veiligheid en het veiligheidsgevoel te bespreken als ook actuele onderwerpen.
-
Blz. 36
1.1.5 Zorg en veiligheid.
-
Blz. 37
22. 1.1.5a Bevorderen van samenwerking tussen de zorg- en veiligheidspartners door actieve participatie en regie in het netwerk.
-
Blz. 38
1.1.6 Ondermijning.
-
Blz. 39
22. 1.1.6a Door voorlichting de bewustwording vergroten onder bewoners en ondernemers initiatieven vanuit de samenleving.
-
Blz. 40
22. 1.1.6b Kennisontwikkeling door, en samenwerking met, bijzondere partners zoals RIEC, Douane, DCMR, CCV e.a.
-
Blz. 41
1.2 Algemeen Bestuur
-
Blz. 42
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 43
1.2.1 Dienstverlening
-
Blz. 44
22. 1.2.1a (Door)ontwikkeling online dienstverlening.
-
Blz. 45
22. 1.2.1b Digitale toegankelijkheid.
-
Blz. 46
22. 1.2.1c Digitalisering persoonskaarten.
-
Blz. 47
22. 1.2.1d Toename complexiteit burgerzaken.
-
Blz. 48
1.2.2 Communicatie
-
Blz. 49
22. 1.2.2a Doorontwikkeling gemeentewebsite.
-
Blz. 50
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 51
Analyse financiële afwijkingen
-
Blz. 52
Beleidsindicatoren
-
Blz. 53
Programma 2 - Ruimtelijke ordening, Wonen & Economie
-
Blz. 54
Inleiding en missie Programma 2
-
Blz. 55
Inleiding
-
Blz. 56
Missie
-
Blz. 57
2.1 Ruimtelijke ordening
-
Blz. 58
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 59
2.1.1 Omgevingswet
-
Blz. 60
2.1.2 Visie op de Rand van Rhoon.
-
Blz. 61
22. 2.1.2a Met inachtneming van de keuze die in 2021 is gemaakt m.b.t. de locatie van het sportpark, praktische scenario's uitwerken voor de Rand van Rhoon.
-
Blz. 62
2.1.3 Buijtenland van Rhoon.
-
Blz. 63
22. 2.1.3a Bijdragen aan de ontwikkeling en vaststelling van een bestemmingsplan o.b.v. van het Streefbeeld. Overleg met provincie, gebiedscoöperatie en maatschappelijke partners, informatie aan inwoners en verzorging van de planologische procedure.
-
Blz. 64
22. 2.1.3d Uitwerking en realisatie van de gebiedsvisie voor de Poort Buijtenland van Rhoon (Binnenland) volgens de bestuursovereenkomst met de provincie en het Streefbeeld met de gebiedscoöperatie.
-
Blz. 65
2.2 Wonen
-
Blz. 66
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 67
2.2.1 Wonen
-
Blz. 68
22. 2.2.1a Afspraken maken met corporaties en ontwikkelaars om de (sociale) woningvoorraad uit te breiden conform de afspraken met de regio en met de provincie.
-
Blz. 69
2.3 Economie
-
Blz. 70
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 71
2.3.1 Economie en bedrijvigheid
-
Blz. 72
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 73
Analyse financiële afwijkingen
-
Blz. 74
Beleidsindicatoren
-
Blz. 75
Programma 3 - Buitenruimte
-
Blz. 76
Inleiding en missie Programma 3
-
Blz. 77
Inleiding
-
Blz. 78
Missie
-
Blz. 79
3.1 Buitenruimte
-
Blz. 80
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 81
3.1.1 Duurzaamheid en milieu
-
Blz. 82
3.1.2 Openbare ruimte
-
Blz. 83
22. 3.1.2a Verhogen verkeersveiligheid, uitvoeren acties maatregelenplan.
-
Blz. 84
22. 3.1.2e Opstellen groenuitvoeringskader (uitgangspunten groenbeheer en uitvoeringsplan).
-
Blz. 85
3.1.3 Wijkregie
-
Blz. 86
22. 3.1.3a Faciliteren en stimuleren van burgerinitiatieven t.b.v. de verbetering leefbaarheid; bijv: zelfbeheer groen, opruimen zwerfafval. sociale cohesie en veiligheid.
-
Blz. 87
22. 3.1.3b Verder ontwikkelen van online burgerparticipatie door gebruik te gaan maken van best-practise tools en vernieuwing.
-
Blz. 88
22. 3.1.3c Bevorderen van de samenwerking tussen organisaties.
-
Blz. 89
22. 3.1.3d Landelijke thema's koppelen aan lokale initiatieven.
-
Blz. 90
3.2 Kunst & Cultuur
-
Blz. 91
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 92
3.2.1 Kunst, Cultuur & Evenementen
-
Blz. 93
22. 3.2.1a Deelnemen aan regionale overleggen over cultuur, cultureel erfgoed en landschap (zowel bestuurlijk als ambtelijk).
-
Blz. 94
22. 3.2.1b Uitdragen van de doelen en ambities van de Cultuurnota.
-
Blz. 95
22. 3.2.1c Uitvoering geven aan het evenementenbeleid met focus op de geformuleerde visie en ambitie.
-
Blz. 96
3.3 Maatschappelijk vastgoed
-
Blz. 97
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 98
3.3.1 Maatschappelijk vastgoed
-
Blz. 99
22. 3.3.1a Integraal acccomodatieplan opstellen (binnen de kaders van de strategische visie maatschappelijk vastgoed).
-
Blz. 100
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 101
Analyse financiële afwijkingen
-
Blz. 102
Beleidsindicatoren
-
Blz. 103
Programma 4 - Financiën
-
Blz. 104
Inleiding en missie Programma 4
-
Blz. 105
Inleiding
-
Blz. 106
Missie
-
Blz. 107
4.1 Financiën
-
Blz. 108
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 109
4.1.1 Financieel beleid
-
Blz. 110
4.1.2 Lokale lasten
-
Blz. 111
4.1.3 Risicobeheersing
-
Blz. 112
22. 4.1.3a Implementatie van de Rechtmatigheidsverantwoording door het College.
-
Blz. 113
22. 4.1.3b Meerjaren-analyse risico's en investeringen in begroting opnemen.
-
Blz. 114
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 115
Analyse financiële afwijkingen
-
Blz. 116
Kerngegevens
-
Blz. 117
Programma 5 - Educatie
-
Blz. 118
Inleiding en missie Programma 5
-
Blz. 119
Inleiding
-
Blz. 120
Missie
-
Blz. 121
5.1 Educatie
-
Blz. 122
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 123
5.1.1 Educatie
-
Blz. 124
22. 5.1.1a Een integraal huisvestingsplan inclusief de huisvestingsverplichting voor het onderwijs met een doorkijk tot 2030 en verder, waarbij de woningbouwprognose en de leerlingenprognose het uitgangspunt zijn.
-
Blz. 125
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 126
Analyse financiële afwijkingen
-
Blz. 127
Beleidsindicatoren
-
Blz. 128
Programma 6 - Sport
-
Blz. 129
Inleiding en missie Programma 6
-
Blz. 130
Inleiding
-
Blz. 131
Missie
-
Blz. 132
6.1 Sport
-
Blz. 133
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 134
6.1.1 Sport
-
Blz. 135
22. 6.1.1a Uitvoeren Verenigingsakkoord.
-
Blz. 136
22. 6.1.1b Verdere uitwerking sportpark De Omloop.
-
Blz. 137
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 138
Analyse financiële afwijkingen
-
Blz. 139
Beleidsindicatoren
-
Blz. 140
Programma 7 - Sociaal Domein
-
Blz. 141
Inleiding en missie Programma 7
-
Blz. 142
Inleiding
-
Blz. 143
Missie
-
Blz. 144
7.1 Maatschappelijke ondersteuning
-
Blz. 145
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 146
7.1.1 Maatschappelijke ondersteuning.
-
Blz. 147
22. 7.1.1b Structureel overleg met zorgkantoor.
-
Blz. 148
22. 7.1.1c Bij de inzet van dagbesteding willen we een betere aansluiting met de toeleiding naar beschut werk of vrijwilligerswerk.
-
Blz. 149
22. 7.1.1e Implementatie van het nieuwe regionale beleidsplan beschermd wonen en maatschappelijke opvang.
-
Blz. 150
7.2 Kwetsbare groepen
-
Blz. 151
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 152
7.2.1 Kwetsbare groepen.
-
Blz. 153
22. 7.2.1a Samen met relevante partners uitvoeren van het stappenplan dementievriendelijke gemeenten.
-
Blz. 154
7.3 Participatiewet
-
Blz. 155
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 156
7.3.1 Werk.
-
Blz. 157
22. 7.3.1c Onderzoek naar de realisatie van een centrum voor hergebruik (o.a. kleding) en een voedselbank in Albrandswaard.
-
Blz. 158
22. 7.3.1d Uitvoering geven aan het "breed offensief" om inwoners met een arbeidsbeperking sneller aan een baan te helpen.
-
Blz. 159
7.4 Jeugdzorg
-
Blz. 160
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 161
7.4.1 Jeugdzorg
-
Blz. 162
7.5 Zorg & Welzijn
-
Blz. 163
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 164
7.5.1 Zorg & Welzijn
-
Blz. 165
7.6 Wijkteams
-
Blz. 166
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 167
7.6.1 Wijkteams
-
Blz. 168
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 169
Analyse financiële afwijkingen
-
Blz. 170
Beleidsindicatoren
-
Blz. 171
Kerngegevens
-
Blz. 172
Niet in voorgaande programma's verantwoorde baten en lasten
-
Blz. 173
Inleiding
-
Blz. 174
Inleiding
-
Blz. 175
1 - Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 176
Inleiding
-
Blz. 177
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 178
Analyse financiële afwijkingen
-
Blz. 179
Beleidsindicatoren
-
Blz. 180
Uitsplitsing lokale heffingen
-
Blz. 181
Uitsplitsing dividend
-
Blz. 182
Uitsplitsing saldo financieringsfunctie
-
Blz. 183
2 - Overhead
-
Blz. 184
Inleiding
-
Blz. 185
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 186
Analyse financiële afwijkingen
-
Blz. 187
3 - Vennootschapsbelasting (Vpb)
-
Blz. 188
Inleiding
-
Blz. 189
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 190
Analyse financiële afwijkingen
-
Blz. 191
4 - Onvoorzien
-
Blz. 192
Inleiding
-
Blz. 193
Wat heeft het gekost?
-
Blz. 194
Analyse financiële afwijkingen
-
Blz. 195
4. Paragrafen
-
Blz. 196
Paragraaf 1 - Lokale heffingen
-
Blz. 197
Inleiding
-
Blz. 198
Beleidskaders
-
Blz. 199
Overzicht geraamde en gerealiseerde belastingen en heffingen
-
Blz. 200
Kostendekking
-
Blz. 201
Gemeentelijk kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 202
Lokale woonlasten
-
Blz. 203
Paragraaf 2 - Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 204
Aanleiding en achtergrond
-
Blz. 205
Risicoprofiel concern Albrandswaard
-
Blz. 206
Actuele ontwikkelingen
-
Blz. 207
Risico's
-
Blz. 208
Risicoprofiel grondbedrijf
-
Blz. 209
Beschikbare weerstandscapaciteit
-
Blz. 210
Relatie benodigde en beschikbare weestandscapaciteit
-
Blz. 211
Risicokaart
-
Blz. 212
Kengetallen
-
Blz. 213
Conclusie over huidig risicoprofiel
-
Blz. 214
Paragraaf 3 - Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 215
Inleiding
-
Blz. 216
Aanwezige kapitaalgoederen
-
Blz. 217
Zorg voor de openbare ruimte
-
Blz. 218
Wegen
-
Blz. 219
Straatreiniging
-
Blz. 220
Openbare verlichting
-
Blz. 221
Verkeer
-
Blz. 222
Riolering
-
Blz. 223
Groen en bomen
-
Blz. 224
Waterwegen en baggeren
-
Blz. 225
Civiele kunstwerken
-
Blz. 226
Spelen
-
Blz. 227
Gebouwen
-
Blz. 228
Budgetten en kredieten onderhoud/vervanging kapitaalgoederen
-
Blz. 229
Relevante reserves
-
Blz. 230
Kerngegevens
-
Blz. 231
Paragraaf 4 - Financiering
-
Blz. 232
Inleiding
-
Blz. 233
Wettelijke kaders en treasurystatuut
-
Blz. 234
Rentevisie en rentebeleid
-
Blz. 235
Renterisicobeheer
-
Blz. 236
Liquiditeitsplanning en financieringsbehoefte
-
Blz. 237
Verstrekte leningen
-
Blz. 238
Renteomslag
-
Blz. 239
Garantstellingen
-
Blz. 240
Kas- en relatiebeheer
-
Blz. 241
Paragraaf 5 - Bedrijfsvoering
-
Blz. 242
Inleiding
-
Blz. 243
Personeel
-
Blz. 244
Koepelvrijstelling
-
Blz. 245
Concerncontrol
-
Blz. 246
Beleidsindicatoren
-
Blz. 247
COVID-19 (corona)-virus
-
Blz. 248
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 249
ENSIA
-
Blz. 250
Innovation & Automation
-
Blz. 251
Paragraaf 6 - Verbonden partijen
-
Blz. 252
Inleiding
-
Blz. 253
Achtergrondinformatie
-
Blz. 254
GR MRDH
-
Blz. 255
SVHW
-
Blz. 256
GGD RR
-
Blz. 257
GR JR
-
Blz. 258
GR NRIJ
-
Blz. 259
GR BAR-organisatie
-
Blz. 260
VRR
-
Blz. 261
DCMR
-
Blz. 262
Essendael Beheer b.v.
-
Blz. 263
GEM Essendael c.v.
-
Blz. 264
BNG
-
Blz. 265
Stedin groep
-
Blz. 266
NV BAR afvalbeheer
-
Blz. 267
BV gemeenschappelijk bezit Evides (Water)
-
Blz. 268
Landschapstafel IJsselmonde
-
Blz. 269
CJG
-
Blz. 270
svWrR
-
Blz. 271
Paragraaf 7 - Grondbeleid
-
Blz. 272
Inleiding
-
Blz. 273
Grondbeleid
-
Blz. 274
Actuele prognose
-
Blz. 275
Gemeentelijke grondexploitaties
-
Blz. 276
Verliesvoorzieningen verliesgevende grondexploitaties
-
Blz. 277
Reserve Ontwikkelingsprojecten
-
Blz. 278
Paragraaf 8 - Wet Open Overheid
-
Blz. 279
Inleiding
-
Blz. 280
Woo contactfunctionaris
-
Blz. 281
Passieve openbaarmaking
-
Blz. 282
Actieve openbaarmaking
-
Blz. 283
Informatiehuishouding op orde
-
Blz. 284
5. Jaarrekening
-
Blz. 285
1 - Grondslagen
-
Blz. 286
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 287
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
-
Blz. 288
Balans
-
Blz. 289
2 - Balans
-
Blz. 290
Inleiding
-
Blz. 291
Activa
-
Blz. 292
Passiva
-
Blz. 293
3 - Toelichting op de balans
-
Blz. 294
algemeen
-
Blz. 295
Immateriële vaste activa
-
Blz. 296
Materiële vaste activa
-
Blz. 297
Financiële vaste activa
-
Blz. 298
Voorraden
-
Blz. 299
Uitzettingen korter dan één jaar
-
Blz. 300
Liquide middelen
-
Blz. 301
Overlopende activa
-
Blz. 302
VASTE PASSIVA
-
Blz. 303
Eigen vermogen
-
Blz. 304
Voorzieningen
-
Blz. 305
Vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar
-
Blz. 306
Kortlopende schulden
-
Blz. 307
Overlopende passiva
-
Blz. 308
Niet uit de balans blijkende verplichtingen
-
Blz. 309
4 - Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 310
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 311
Verwijzing analyses financiële afwijkingen
-
Blz. 312
EMU-saldo
-
Blz. 313
5 - Incidentele baten en lasten
-
Blz. 314
Incidentele baten en lasten programma 1
-
Blz. 315
Incidentele baten en lasten programma 2
-
Blz. 316
Incidentele baten en lasten programma 3
-
Blz. 317
Incidentele baten en lasten programma 4
-
Blz. 318
Incidentele baten en lasten programma 5
-
Blz. 319
Incidentele baten en lasten programma 6
-
Blz. 320
Incidentele baten en lasten programma 7
-
Blz. 321
Toelichting
-
Blz. 322
Structurele toevoegingen en onttrekkingen reserves
-
Blz. 323
6 - WNT verantwoording 2022
-
Blz. 324
Inleiding
-
Blz. 325
Bezoldiging topfunctionarissen
-
Blz. 326
7 - Rechtmatigheid
-
Blz. 327
Inleiding
-
Blz. 328
Programmarekening (begrotingscriterium)
-
Blz. 329
Analyse financiële tabel
-
Blz. 330
Investeringen (begrotingscriterium)
-
Blz. 331
Aanbestedingen (voorwaardencriterium)
-
Blz. 332
Sociaal domein (voorwaardencriterium)
-
Blz. 333
Impact BAR-uren 2022
-
Blz. 334
8 - Taakvelden
-
Blz. 335
Overzicht op taakvelden
-
Blz. 336
9 - SiSa-verantwoording
-
Blz. 337
Sisa-bijlage
-
Blz. 338
Bijlagen
-
Blz. 339
Bijlage 6 - Afgeronde speerpunten
-
Blz. 340
Wat hebben we bereikt?
-
Blz. 341
1.1.1 Integraal Veiligheidsbeleid.
-
Blz. 342
22. 1.1.1b Samen met onze partners, ondernemers en inwoners uitvoering geven aan het Actieplan Veilig 2022.
-
Blz. 343
1.1.2 Jeugdoverlast.
-
Blz. 344
22. 1.1.2a Samen met onze partners (waaronder politie, boa's, openbaar ministerie, jongerenwerk, zorg en hulpverlening) gaan we overlast en criminaliteit in de gemeente tegen.
-
Blz. 345
1.1.3 Woninginbraken, voertuigcriminaliteit & fietsendiefstal.
-
Blz. 346
22. 1.1.3a Met preventieve acties inwoners en ondernemers informeren over het voorkomen van inbraken en diefstallen.
-
Blz. 347
22. 1.1.3b Samen met de politie inzetten op de hotspots in de gemeente.
-
Blz. 348
22. 1.1.3c Het verbeteren van de veiligheid rond de metrostations en fietsenstallingen.
-
Blz. 349
1.1.4 Veiligheid en veiligheidsgevoel omwonenden GGZ klinieken Poortugaal.
-
Blz. 350
22. 1.1.4a We werken samen met Antes, Fivoor, politie en omwonenden om periodiek de veiligheid en het veiligheidsgevoel te bespreken als ook actuele onderwerpen.
-
Blz. 351
1.1.5 Zorg en veiligheid.
-
Blz. 352
22. 1.1.5a Bevorderen van samenwerking tussen de zorg- en veiligheidspartners door actieve participatie en regie in het netwerk.
-
Blz. 353
1.1.6 Ondermijning.
-
Blz. 354
22. 1.1.6a Door voorlichting de bewustwording vergroten onder bewoners en ondernemers initiatieven vanuit de samenleving.
-
Blz. 355
22. 1.1.6b Kennisontwikkeling door, en samenwerking met, bijzondere partners zoals RIEC, Douane, DCMR, CCV e.a.
-
Blz. 356
1.2.1 Dienstverlening
-
Blz. 357
22. 1.2.1a (Door)ontwikkeling online dienstverlening.
-
Blz. 358
22. 1.2.1b Digitale toegankelijkheid.
-
Blz. 359
22. 1.2.1c Digitalisering persoonskaarten.
-
Blz. 360
22. 1.2.1d Toename complexiteit burgerzaken.
-
Blz. 361
1.2.2 Communicatie
-
Blz. 362
22. 1.2.2a Doorontwikkeling gemeentewebsite.
-
Blz. 363
2.1.2 Visie op de Rand van Rhoon.
-
Blz. 364
22. 2.1.2a Met inachtneming van de keuze die in 2021 is gemaakt m.b.t. de locatie van het sportpark, praktische scenario's uitwerken voor de Rand van Rhoon.
-
Blz. 365
2.1.3 Buijtenland van Rhoon.
-
Blz. 366
22. 2.1.3a Bijdragen aan de ontwikkeling en vaststelling van een bestemmingsplan o.b.v. van het Streefbeeld. Overleg met provincie, gebiedscoöperatie en maatschappelijke partners, informatie aan inwoners en verzorging van de planologische procedure.
-
Blz. 367
22. 2.1.3d Uitwerking en realisatie van de gebiedsvisie voor de Poort Buijtenland van Rhoon (Binnenland) volgens de bestuursovereenkomst met de provincie en het Streefbeeld met de gebiedscoöperatie.
-
Blz. 368
2.2.1 Wonen
-
Blz. 369
22. 2.2.1a Afspraken maken met corporaties en ontwikkelaars om de (sociale) woningvoorraad uit te breiden conform de afspraken met de regio en met de provincie.
-
Blz. 370
3.1.2 Openbare ruimte
-
Blz. 371
22. 3.1.2a Verhogen verkeersveiligheid, uitvoeren acties maatregelenplan.
-
Blz. 372
22. 3.1.2e Opstellen groenuitvoeringskader (uitgangspunten groenbeheer en uitvoeringsplan).
-
Blz. 373
3.1.3 Wijkregie
-
Blz. 374
22. 3.1.3a Faciliteren en stimuleren van burgerinitiatieven t.b.v. de verbetering leefbaarheid; bijv: zelfbeheer groen, opruimen zwerfafval. sociale cohesie en veiligheid.
-
Blz. 375
22. 3.1.3b Verder ontwikkelen van online burgerparticipatie door gebruik te gaan maken van best-practise tools en vernieuwing.
-
Blz. 376
22. 3.1.3c Bevorderen van de samenwerking tussen organisaties.
-
Blz. 377
22. 3.1.3d Landelijke thema's koppelen aan lokale initiatieven.
-
Blz. 378
3.2.1 Kunst, Cultuur & Evenementen
-
Blz. 379
22. 3.2.1a Deelnemen aan regionale overleggen over cultuur, cultureel erfgoed en landschap (zowel bestuurlijk als ambtelijk).
-
Blz. 380
22. 3.2.1b Uitdragen van de doelen en ambities van de Cultuurnota.
-
Blz. 381
22. 3.2.1c Uitvoering geven aan het evenementenbeleid met focus op de geformuleerde visie en ambitie.
-
Blz. 382
3.3.1 Maatschappelijk vastgoed
-
Blz. 383
22. 3.3.1a Integraal acccomodatieplan opstellen (binnen de kaders van de strategische visie maatschappelijk vastgoed).
-
Blz. 384
4.1.3 Risicobeheersing
-
Blz. 385
22. 4.1.3a Implementatie van de Rechtmatigheidsverantwoording door het College.
-
Blz. 386
22. 4.1.3b Meerjaren-analyse risico's en investeringen in begroting opnemen.
-
Blz. 387
5.1.1 Educatie
-
Blz. 388
22. 5.1.1a Een integraal huisvestingsplan inclusief de huisvestingsverplichting voor het onderwijs met een doorkijk tot 2030 en verder, waarbij de woningbouwprognose en de leerlingenprognose het uitgangspunt zijn.
-
Blz. 389
6.1.1 Sport
-
Blz. 390
22. 6.1.1a Uitvoeren Verenigingsakkoord.
-
Blz. 391
22. 6.1.1b Verdere uitwerking sportpark De Omloop.
-
Blz. 392
7.1.1 Maatschappelijke ondersteuning.
-
Blz. 393
22. 7.1.1b Structureel overleg met zorgkantoor.
-
Blz. 394
22. 7.1.1c Bij de inzet van dagbesteding willen we een betere aansluiting met de toeleiding naar beschut werk of vrijwilligerswerk.
-
Blz. 395
22. 7.1.1e Implementatie van het nieuwe regionale beleidsplan beschermd wonen en maatschappelijke opvang.
-
Blz. 396
7.2.1 Kwetsbare groepen.
-
Blz. 397
22. 7.2.1a Samen met relevante partners uitvoeren van het stappenplan dementievriendelijke gemeenten.
-
Blz. 398
7.3.1 Werk.
-
Blz. 399
22. 7.3.1c Onderzoek naar de realisatie van een centrum voor hergebruik (o.a. kleding) en een voedselbank in Albrandswaard.
-
Blz. 400
22. 7.3.1d Uitvoering geven aan het "breed offensief" om inwoners met een arbeidsbeperking sneller aan een baan te helpen.
-
Activiteiten
-
Overzicht
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap